Dag 25 Treinreis Europa - Montpellier (donderdag 18/8)

18 augustus 2022 - Montpellier, Frankrijk

Gisteravond gingen we naar het station. Van een vrouw moesten we gaan zitten en wachten op de trein. Mama ging alvast in de rij staan om onze kaartjes te laten checken door zo’n checkman/vrouw🤷🏽‍♀️.Ineens was de trein op een ander perron uhg we moesten verplaatsen naar zo’n anderen rij. Nu duurde het nog langer🤦🏽‍♀️! Pfff eindelijk we zitten in de trein. Uhhhh wacht ff WE HADDEN OOK NOG EENS HALF UUR VERTRAGING!!

40D092B5-0E18-458E-AAD0-E39D40585844 159CC698-FA76-4704-90AC-0EA9DBF317F0

Onderweg zien we hele donkere wolken en zien we sinds weken behoorlijke regenbuien voorbij komen.

F7A8A25D-2087-4125-92EE-FD6F83C297A8

Toen we uiteindelijk aankwamen was het alweer 20:15 uur. Het had overduidelijk geregend, maar gelukkig was het net droog. Onze host Eric  had ons al gemeld dat we met tram 2 makkelijk bij zijn huis konden komen.

Weet je wat grappig is hier in Montpellier hebben bijna alle trams hebben een thema. Als mama en ik naar B&B willen moeten we altijd met de flowerpower tram heel erg leuk☺️! Ons B&B is in een middeleeuws gebouw🏰 Ziet er erg leuk uit!

We zitten in een gezellig straatje met veel restaurantjes: 4 Rue du Pila Sant Gely. Eric helpt ons de trolly drie trappen naar boven te tillen en ik heb met hem te doen. Zo’n klein Frans mannetje met een giga trolley. Maar hij zei dat we ons absoluut niet hoefde te verontschuldigingen. De kamer ziet er mooi uit, met een moderne badkamer. Alleen is het raam net  net zoals in Bilbao grenzend aan een soort binnenplaatsje. Dus de gordijnen zijn vrijwel standaard dicht, omdat er geen vritage is voor een beetje privacy. Maar voor de rest een prima kamer en prima bed.

We gaan om de hoek nog even naar een wijn-bar om wat kleins te eten; Ik wou dat ik nog een wijntje lekker zou vinden, anders zou ik me zeer vermaken in dit barretje. L’ Amuse-Vin.

De volgende ochtend zijn we naar de stad gegaan. We hebben voor onze nicht die zwanger is🤰🏻 Een cadeautje gekocht! En ik heb een paar goeie teken spulletjes en de teken/knutsel zaak was gigantisch! Mijn paradijs dus😎En nog iets met nadrukking op IETS voor papa gekocht en toen hebben we nog even door de stad gelopen.

In het oude centrum van Montpellier is d wijk Ecusson heel charmant met kleine steegjes, prachtige bouwwerken, kerken en uiteraard ook de Arc de Triomphe met de Plaça Royale du Peyrou. Ik vind Montpellier - vooral het oude centrum - persoonlijk heel charmant. En ik heb heel wat prachtige aanlokkelijke restaurantjes gezien. Maar daar doe ik Zohra niet heel veel plezier mee. Dus reden om nog een keer terug te komen. Dus deze avond als compromis een burgertje zodat we morgen in Nimes echt weer Frans gaan eten. Zoals Zohra het omschrijft was ‘het een heerlijk burger restaurant 🍔’.

1. EVanSer 🐕‍🦺👩🏻🧔🏾‍♂️:
    19 augustus 2022
    Mooi die versierde straten! Praat Zohra al een beetje Spaans en Frans?