Dag 22 & 23 Treinreis Europa - Barcelona (maandag 15/8 - dinsdag 16/8)

17 augustus 2022 - Barcelona, Spanje

Zondag vertrekken we richting Barcelona. Alles loopt op rolletjes behalve dat ik bij de controle een tas laat staan. Halverwege het perron kom ik er plotseling achter. Zohra in de rij achterlatend met alle tassen, snel ik terug naar de controle waar ze gelukkig zo vriendelijk zijn om mij snel even heen en weer te laten gaan. Pfff.

Eenmaal in de trein vertrekt deze ook weer stipt op tijd en komen we 3 uur later in Barcelona Saint aan. Het is wel even wennen voor Zohra om zo met alle bagage en skateboard door Barcelona te lopen, metro in, metro uit, lopen lopen lopen. Het zweet is overal, maar we lopen stug door. Op z’n laatst had ik alle handbagage en skateboard en liep Zohra met de koffer die zich soepeltjes over de keitjes weet heen te werken.

68AD7D6C-BF24-473B-A6F0-EF15327F4CD7

Het hotel Amrey Sant Pau, is een tweesterren hotel aan de Carrer de Sant Antoni Maria Claret. Tegenover het oude ziekenhuis. We dachten even 6 hoog achter weggestopt te worden, maar niks was minder waar. De moesten alleen het laatste stukje met de trap - iets minder met een zware trolley:-) -. Tot onze verrassing hebben we een terras met uitzicht over de stad en een klein stukje Sagrada Familia zien we in de verte.

512B8338-2649-4264-B0E8-5406CFE468E5 EC1864C7-A486-4E47-8AC6-E27D06EE9801

Het is nog maar 15.00 uur, dus na een korte douche pakken we de bus richting strand alwaar ook een prachtige skatebaan is te vinden. Zohra is nog wel verlegen om haar ruimte te pakken, maar een skateboarder gaf haar steeds de ruimte, zodat ze even haar ‘ding’ kon doen. Het was wel een graadje of 30 dus het was wel afzien, maar ze heeft het gedaan! Even een pose en al skateboardend op naar het strand.

We waren bijna op het homostrand gaan zitten, want dat lag vlak voor de skatebaan, maar toen we iets te veel mannen en blote billen om ons heen zagen, zijn we snel door gelopen. We lagen helemaal in een deuk van het lachen.

E500FF80-9427-479C-9761-9C8D818DD767 AB35C834-EE88-4139-B6B3-622B3F6285E3

De volgende dag hebben we het rustig aan gedaan en zijn we ‘s middags naar de stad gegaan. Even lekker shoppen in de buurt van ‘L Eixample en EL Gracia. Verschillende grote winkelketen huizen daar in de mooiste panden. Zohra maakt een sprongetje bij de winkel Pull & Beer en de Mango. Urban Outfitters is een nieuwe keten die aan de favorietenlijst wordt toegevoegd:-)

Om 18:15 uur hebben we kaartjes geboekt om de Sagrada Familia te kunnen bekijken. We kunnen er relatief snel in met de vooraf geboekte kaarten. Wat is het toch weer indrukwekkend! De laatste keer dat ik de Sagrada Familia heb gezien was jaren geleden (ik weet even niet het jaar) samen met Debbie en Gerard. Er is sindsdien heel wat bijgebouwd. Ik kan me herinneren dat we toen nog de trappen konden betreden naar de torens. Je kunt nu alleen 1 toren per keer bezoeken, en dan ook alleen per lift. Die konden wij vooraf al niet meer krijgen.

2104C4F2-F579-41D9-92CC-0CB1B9287CBD F17AF65D-BC14-47A7-9B53-3C33A3888C2A

In totaal hebben we er zo’n 2 uur doorgebracht. De lichtinval eind van de middag is prachtig. we hadden ook een audio gids erbij, wat wel leuk was om een aantal verhalen achter al dit pracht en praal te horen. Het planning is dat de bouw in 2026 is afgerond. Mij benieuwen, maar als dat zo is dan ben ik weer van de partij.

Inmiddels wel hongerig, even wat gegeten. Culinaire hoogstandjes heb ik de afgelopen dagen in zowel Valencia als Barcelona niet mogen ontdekken. En inmiddels snak in naar groente. Dus tomaatjes zijn inmiddels de dagelijkse groente inname:-)

We willen eigenlijk nog naar de voorstelling van de Font Magicia. Maar we besluiten om het niet te doen en lekker naar het hotel te gaan. Dat kan dan op het lijstje nog een keer te doen:-) Het was inmiddels alweer 22.00 uur. Morgen einde dag verlaten we Spanje en gaan we naar de Cotes des Sur, naar Montpellier.