Dag 21 treinreis Europa - Valencia (zondag 14/8)

14 augustus 2022 - Valencia, Spanje

De laatste dag in Valencia hebben we een missie; de skateboardbaan. In elke stad waar we toe nu toe zijn geweest, hebben we een skateboardbaan bezocht. We begonnen in Les Sables d’ Olonne, daarna hebben we de skateboardbaan in Bilbao en in de hoofdstad van Osturias: Oviedo bezocht. De skateboardbaan in Valencia kan in dat lijstje natuurlijk niet ontbreken.

Doordat we in de ochtend niet zo snel op gang kwamen, viel het plan om in de ochtend te gaan wanneer het nog niet zo gigantisch heet is, in duigen. Aangekomen bij de skatebaan, die midden in de zon lag, was het een grote terleurstelling. Het was een grote maar slecht onderhouden baan. Dus Zohra was er snel klaar mee. Toch nog een bewijsje geschoten en snel weer door.

48CEFFE7-5AEC-456A-8E9A-7B1EDA8D8479 9ADC06F5-9FF6-4E74-8D64-78E975C92DD5

De skatebaan ligt vlak bij la Ciutat de les Arts i les Ciencies met de Valencia letters. Daar moesten we natuurlijk met het skateboard nog een kiekje maken. Inmiddels was de temperatuur gestegen naar 43! Graden, dus wij snel weer terug richting appartement via Glasol waar ze overheerlijke smoothies maken.

4099D43F-2DC8-4336-B413-1E29B15BA75F F51C7757-BDE4-4E0E-9855-6E50EAE02FF7

Ondertussen hadden we contact met nicht Anna. Zij is met haar vriend Thomas met onze auto aan het toeren. Ze had van Karsten die ochtend gehoord dat wij ook in Valencia waren. Wat een toeval! ‘s Avonds afgesproken om iets samen te eten.

Aan het eind van de dag zoeken we nog wat verkoeling bij zee. Het warme ‘piswater’ van de eerste dag is gelukkig bij die ene dag gebleven, het water is nu heerlijk verkoelend!

Om 19.30 uur ontmoeten we Anna en Thomas bij La Fabrica de Hielo vlakbij het strand. Er komt een band spelen dus we zijn daarom wat vroeger. Het was zo grappig om ze in Valencia te zien. Het was dan ook super gezellig met lekkere happen en een copa de licor de hierbas:-) Ik was even vergeten te zeggen tegen de barvrouw dat een klein glaasje ook voldoende was geweest😂 Dat was wel even werken..De laatste avond in Valencia hebben we afgesloten met een duik in zee.

A3317E5D-24C6-491A-A954-5DE7B06A9FC5 4B9CA877-9BF3-423C-9D26-BB042414A484 CF978B3B-7F3B-414A-A05D-73EFA67909E9